De dure rivival van het horloge
D

Horloges zijn weer hot. Snoopy, Popeye en Miss Piggy zijn niet langer gedegradeerd tot merchandise in een koopjeskelder. Mocht je geïnteresseerd zijn in een polshorloge met Snoopy erop, dan zijn er legio opties. Daar hangt wel een prijskaartje aan, want een hype duurt niet lang. Timex heeft een hele collectie gewijd aan de Peanuts, Seiko heeft onlangs een tweetal versies van, met Snoopy versierde horloges uitgegeven, en Bamford London (Brits luxe horlogemerk), heeft, ism Hyperbeast  de GMT uitgebracht. Apple komt daar nog even achteraan met een Snoopy-wijzerplaat voor zijn WatchOS.

Louis Vuitton promoot Mickey Mouse met zijn merk Gerald Genta en TAG Heuer brengt in een beperkte oplage Super Mario-horloges uit.

De grootste schok veroorzaakte Rolex, dat lange tijd niet wilde weten van popcultuur en trends. Het onthulde vorig jaar zijn Day-Date model, met een veelkleurige wijzerplaat van geëmailleerde puzzelstukjes, met emoji en inspirerende woorden die de dagen en datums vervangen.

Kitscherige personages uit tekenfilms, gamecreaties, superhelden en anime zijn momenteel big business, hoewel daar wel een prijskaartje aan hangt. Of het voor een nuchtere Europeaan ook zo’n vaart zal lopen betwijfelen wij.

Trending in deze nieuwscategorie

LAATSTE NIEUWS

META’s ‘Accoord of betalen’

Meta probeert gebruikers te dwingen om ofwel akkoord te gaan met het delen van hun data voor gepersonaliseerde reclame op platforms zoals Facebook, ofwel...