Zakelijk of gewoon crimineel?
Z

Bovengemiddelde storingsgevoeligheid

Er zijn tal van verhalen in omloop over fabrikanten die hun apparaten moedwillig storingsgevoelig maken om zo meer omzet binnen te harken. Een paar voorbeelden:

Epson printers
Epson gebruikt(e) software om het aantal pagina’s dat hun printers konden afdrukken te beperken, door onder het mom van een ‘verzadigde reinigingsspons‘ de functionaliteit van de printer moedwillig te verstoren.

Tesla snellaadmodus
Proctor verwijst naar rapporten waarin wordt gesteld dat Tesla bij gerepareerde voertuigen de snellaadfunctie deactiveert. Hetzelde gebeurde bij de installatie van een niet originele (aftermarket) trekhaak – na montage zou de snellaadfunctie ook zijn gedeactiveerd.

McFlurry ijsmachine
Dat de ijsmachines van McDonald’s altijd kapot zijn, werd onlangs bevestigd in een rechtszaak die werd aangespannen door het bedrijf Kytch tegen Taylor, de fabrikant van de toonaangevende softijsmachine in de branche. De aanklacht luidde dat Taylor zijn machines zo heeft ontworpen dat ze juist vaak defect raken. Het is voor de gebruiker van deze ijsmachine niet mogelijk om kleine problemen te verhelpen, waardoor de leverancier van het apparaat zo meer geld verdient aan reparatie- en onderhoudsdiensten.

Fight to Repair

Repair Nieuws

LAATSTE NIEUWS

De productie van chips in EU

ESIA, de belangenorganisatie van Europese chipfabrikanten, stelt dat Europa zich moet richten op de productie van chips met 'volwassen' technologie in plaats van te...