Logitech kondigt de beschikbaarheid aan van originele vervangende onderdelen voor meer dan 20 Logitech-apparaten op de Logitech Repair Hub, gehost door iFixit. Dit is een aanzienlijke uitbreiding, met reserveonderdelen en reparatiehandleidingen die nu ook in meerdere talen worden aangeboden.
Uit een enquête van Consumer Reports in 2024 is gebleken dat 7 op de 10 consumenten vinden dat redelijke reparatiekosten de belangrijkste factor was bij de beslissing tussen reparatie of vervanging van een product.
Een reeks Logitech- en Logitech G-muizen, -toetsenborden en -headsets worden ondersteund door iFixit in 62 landen, waaronder de Verenigde Staten, Canada, Australië, Japan en nu dus ook in Europa.
Logitech streeft naar duurzaamheid en repareerbaarheid om de levensduur van producten te verlengen. Onderzoek wijst uit dat consumenten reparatie boven vervanging verkiezen, mede vanwege de kosten. iFixit biedt eenvoudige reparatie-instructies in meerdere talen, waaronder Engels, Duits, Frans, Spaans, Nederlands, Italiaans, Koreaans en Japans.